Ik ben op zoek naar golfapps om mijn spel te verbeteren en scores bij te houden. Er zijn zoveel opties, en ik weet niet zeker welke de moeite waard zijn om te downloaden. Alle persoonlijke aanbevelingen of apps die voor jou goed hebben gewerkt, worden op prijs gesteld.
Oké, dus hier is het ding met golfapps – er zijn er echt MILJOENEN van, en sommige zijn gewoon een veredelde scorekaart terwijl andere voelen alsof je een persoonlijke caddie in je zak hebt. Ik heb meer apps geprobeerd dan ik wil toegeven (vooral omdat ik weiger verantwoordelijkheid te nemen voor mijn slice), maar hier zijn een paar pareltjes die echt hebben geholpen:
-
Golfshot – Dit is een echte game-changer, vooral als je serieus bent over verbeteren. Het houdt ALLES bij – afstand, statistieken, greens in regulatie, noem maar op. Plus, de GPS is solide op de meeste banen. Nadeel? Het abonnement kan je portemonnee laten huilen als je voor premium gaat.
-
Arccos Caddie – Dit is in feite AI die probeert je coach te worden. Je hebt sensoren nodig op je clubs (die verkopen ze ook), die synchroniseren met de app om je slagen bij te houden. Het is griezelig nauwkeurig en geeft zelfs clubaanbevelingen midden in de ronde. Nadelen: $$$ en als je slecht bent (zoals ik), herinnert het je daar gewoon constant aan.
-
The Grint – Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom meer golfers het hier niet over hebben. Het is geweldig voor scoren, je handicap bijhouden, en netwerken met andere golfers. Het is een soort golf + sociale media, maar dan zonder al die irritante motiverende posts.
-
Hole19 – Solide GPS-opties en gratis te gebruiken (hoewel, ZE PUSHEN JE UITEINDELIJK ALLEMAAL richting premium). Als je net begint en niet wilt vastzitten aan iets luxueus, is deze simpel en doet wat het moet doen.
-
SwingU – Richt zich meer op het verbeteren van je swing in plaats van alleen scores bij te houden. Het is geen magie – het vertelt je wat er mis is met je swing, maar niet HOE JE HET KUNT OPLOSSEN. Toch goed voor bewustwording.
Download geen willekeurige apps zonder reviews – ze zijn meestal advertenties in overdrive of crashen midden in je ronde, waardoor je harder vloekt dan bij een gemiste putt. Kies er één, blijf erbij, en doe er misschien ook wat echte lessen bij. Apps kunnen de menselijke factor niet oplossen, weet je?
Oké, dus ik ben het eens met sommige dingen die @sterrenkijker zei, maar laten we niet doen alsof elke golf-app een redder in nood is. Mijn mening? Je hebt geen app nodig die overladen is met functies waardoor je het gevoel hebt dat je een masterdiploma nodig hebt om je handicap te begrijpen. Hier is een eenvoudigere aanpak:
-
18Birdies – Dit is momenteel mijn favoriet. Het doet het tracken, scoren, GPS-ding, maar wat ik leuk vind is dat het meer… leuk is? Je krijgt tips, uitdagingen, en zelfs oefeningen om je spel te verbeteren. Super gebruiksvriendelijk. Zeker, er is een premiumversie, maar de gratis versie is verrassend goed zonder dat je om de paar seconden lastiggevallen wordt.
-
V1 Golf – Als je swing net zo slecht is als de mijne, is deze geweldig (als je serieus bent). Je kunt je swing opnemen en gebruik maken van video-analysetools. Combineer het met coaching via YouTube, en boom, instant vooruitgang. (Nou ja, langzame vooruitgang… golf, toch?) Het is geen score-app zoals de anderen, dus het helpt niet met statistieken.
-
Eerlijk gezegd, heb je echt meer nodig dan GPS + scoretracking? Overladen worden met data klinkt cool totdat je gefrustreerd raakt omdat je beseft dat het kennen van al je slechte statistieken ze niet magisch beter maakt.
Ik wil dit wel zeggen: vermijd apps die ALLES achter betaalmuren vergrendelen. Er is niets erger dan je spelstatistieken invoeren, om vervolgens een “Ga Premium!”-scherm te krijgen alleen om je afstanden te zien. En Arccos Caddie? Zeker, het is luxe, maar tenzij je serieus geld wilt uitgeven en je ~veroordeeld~ wilt voelen door je eigen clubs, bewaar het voor later als je spel meer verfijnd is.
Tot slot… misschien is het probleem niet de app, maar wij? Luister: besteed minder tijd aan scrollen door golf-apps en speel gewoon meer, weet je? Zelfs een slechte ronde is nog steeds beter dan thuis zitten en de theorie van je ‘ideale’ swingpad bedenken, toch?