Kan noen anbefale de beste golfappene?

Jeg leter etter golfapper for å forbedre spillet mitt og holde oversikt over poeng. Det er så mange alternativer, og jeg er ikke sikker på hvilke som er verdt å laste ned. Personlige anbefalinger eller apper som har fungert bra for deg vil bli satt pris på.

Greit, så her er greia med golf-apper – det finnes en MILLIARD av dem der ute, og noen er egentlig bare litt fancy scorekort, mens andre er som å ha en personlig caddie i lomma. Jeg har prøvd flere apper enn jeg tør å innrømme (mest fordi jeg nekter å ta ansvar for slicen min), men her er noen perler som faktisk hjalp:

1. Golfshot – Denne er en ‘game-changer’, spesielt hvis du er seriøs med å forbedre deg. Den sporer ALT – avstander, statistikk, green-treff i regulasjon, du nevner det. Pluss, GPS-en er solid på de fleste banene. Baksiden? Abonnementet kan få lommeboka til å gråte hvis du går for premium.

2. Arccos Caddie – Dette er i utgangspunktet AI som prøver å bli treneren din. Du trenger sensorer på køllene dine (de selger dem også), som synkroniserer med appen for å spore slagene. Det er skremmende nøyaktig og til og med gir kølleanbefalinger midt i runden. Ulemper: $$$ og hvis du suger (som meg), minner det deg bare … hele tiden.

3. The Grint – Ærlig talt, jeg skjønner ikke hvorfor flere golfere ikke snakker om denne. Den er flott for poengføring, sporing av handicap og nettverking med andre golfere. Det er som golf + sosiale medier, men uten alle de irriterende motiverende innleggene.

4. Hole19 – Solide GPS-muligheter og gratis å bruke (selv om, de PRESSER ALLE etter hvert mot premium). Hvis du nettopp har startet og ikke vil forplikte deg til noe fancy, er denne enkel og gjør jobben.

5. SwingU – Fokuserer mer på å hjelpe svingen din i stedet for bare å spore poeng. Det er ikke magi altså – den vil fortelle deg hva som er galt med svingen din, men ikke HVORDAN DU SKAL FIKSE DEN. Likevel bra for bevissthet.

Unngå å laste ned tilfeldige apper uten anmeldelser – de er enten reklame på steroider eller krasjer midt i runden, og får deg til å banne høyere enn for en bommet putt. Velg én, hold deg til den, og kanskje ta noen ekte leksjoner også. Apper kan ikke fikse den menneskelige faktoren, vet du?

Ok, så jeg er enig med noe av det @sterrenkijker sa, men la oss ikke late som om hver golfapp er en livredder. Min mening? Du trenger ikke en app med så mange funksjoner at du føler du trenger en mastergrad for å forstå ditt handicap. Her er en enklere tilnærming:

1. 18Birdies – Dette er min nåværende favoritt. Den gjør sporingen, poenggivningen, GPS-greia, men det jeg liker er at den er mer… morsom? Du får tips, utfordringer og til og med øvelser for å forbedre spillet ditt. Super brukervennlig. Jada, premium eksisterer, men gratisversjonen er overraskende bra uten å mase på deg hvert femte sekund.

2. V1 Golf – Hvis svingen din er elendig som min, er denne flott (hvis du er seriøs). Du kan spille inn svingen din og få videoanalyseverktøy. Kombiner det med YouTube-veiledning, og boom, øyeblikkelig framgang. (Vel, treg framgang… golf, ikke sant?) Den er ikke en scoringsapp som de andre, så den vil ikke hjelpe med statistikk.

3. Ærlig talt, trenger du virkelig mer enn GPS + sporingspoeng? Å absorbere data høres kult ut til du blir frustrert og innser at det å kjenne til alle dine dårlige statistikker ikke magisk gjør dem bedre.

Jeg må si dette: unngå apper som låser ALT bak betalingsmurer. Ingenting er verre enn å legge inn spillstatistikkene dine, bare for å bli møtt med en “Oppgrader til Premium!” skjerm kun for å se avstandene dine. Også, Arccos Caddie? Jada, den er fancy, men med mindre du vil bruke seriøse penger og føle deg ~dømt~ av dine egne køller, spar den til senere når spillet ditt er mer polert.

Til slutt… kanskje problemet ikke er appen, men oss? Hør her: bruk mindre tid på å bla gjennom golfapper og bare, vet du, spill mer? Selv en dårlig runde er bedre enn å sitte hjemme og teorisere din ‘ideelle’ svingbane, ikke sant?