Kan nogen anbefale de bedste golfapps?

Jeg søger efter golfapps til at hjælpe med at forbedre mit spil og holde styr på mine resultater. Der er så mange muligheder, og jeg er ikke sikker på, hvilke der er værd at downloade. Enhver personlig anbefaling eller apps, der har virket godt for dig, vil blive værdsat.

Okay, så her er sagen med golfapps – der er en MILLION af dem derude, og nogle er basalt set glorificerede scorekort, mens andre er som at have en personlig caddie i lommen. Jeg har prøvet flere apps, end jeg vil indrømme (mest fordi jeg nægter at tage ansvar for mit slice), men her er et par perler, der faktisk hjalp:

1. Golfshot – Denne her er en gamechanger, især hvis du er seriøs med at forbedre dig. Den tracker ALT – distance, statistik, greens i regulation, du navngiver det. Plus, GPS’en er solid på de fleste baner. Ulempe? Abonnementet kan få din pengepung til at græde, hvis du går premium.

2. Arccos Caddie – Dette er basalt set AI, der prøver at blive din coach. Du skal have sensorer på dine køller (de sælger dem også), som synkroniserer med appen for at spore dine slag. Det er skræmmende præcist og giver endda kølleanbefalinger midt i runden. Ulemper: $$$ og hvis du er dårlig (som mig), minder det dig bare … konstant.

3. The Grint – Ærligt talt, jeg ved ikke, hvorfor flere golfspillere ikke taler om denne. Den er fantastisk til scoring, sporing af dit handicap og netværk med andre golfspillere. Det er som golf + sociale medier, men uden alle de irriterende motiverende opslag.

4. Hole19 – Solide GPS-muligheder og gratis at bruge (selvom, DE SKUBBER DIG ALLE mod premium på et tidspunkt). Hvis du lige er startet og ikke vil forpligte dig til noget fancy, er denne enkel og klarer jobbet.

5. SwingU – Fokuserer mere på at hjælpe dit sving end bare at tracke scores. Det er dog ikke magi – det fortæller dig, hvad der er galt med dit sving, men ikke HVORDAN DU RETTER DET. Stadig godt for bevidsthed.

Undgå at hente tilfældige apps uden anmeldelser – de er enten reklamer på steroider eller crasher midt i runden og får dig til at bande højere end dine missede putts. Vælg en, hold fast ved den, og smid måske også nogle rigtige lektioner ind. Apps kan ikke rette den menneskelige faktor, du ved?

Okay, så jeg er enig med nogle af de ting, @sterrenkijker sagde, men lad os ikke lade som om, at hver golf-app er en livredder. Min holdning? Du behøver ikke en app med så mange funktioner, at det føles som om, du har brug for en kandidatgrad for at forstå dit handicap. Her er en enklere tilgang:

1. 18Birdies – Dette er min nuværende favorit. Den klarer tracking, scoring, GPS, men det jeg kan lide, er, at den er mere… sjov? Du får tips, udfordringer og endda øvelser til at forbedre dit spil. Super brugervenlig. Ja, der findes en premium-version, men den gratis version er overraskende god uden at plage dig hvert femte sekund.

2. V1 Golf – Hvis dit sving er elendigt som mit, er denne fantastisk (hvis du er seriøs). Du kan optage dit sving og få videoværktøjer til analyse. Par det med coaching på YouTube, og boom, øjeblikkelig fremgang. (Nå ja, langsom fremgang… det er golf, ikke?) Det er dog ikke en scorenings-app som de andre, så den hjælper ikke med statistik.

3. Ærligt talt, har du virkelig brug for mere end GPS + scoring? At overbelaste med data lyder cool, indtil du bliver frustreret over at indse, at det ikke magisk gør dine dårlige statistikker bedre.

Men jeg bliver nødt til at sige dette: undgå apps, der låser ALT bag betalingsmure. Der er intet værre end at indtaste dine spilstatistikker, kun for at få en ‘Gå Premium!’-skærm for at se dine distancer. Også, Arccos Caddie? Jo, den er fancy, men medmindre du vil smide seriøse penge og føle dig ~dømt~ af dine egne køller, så gem den til senere, når dit spil er mere poleret.

Til sidst… måske er problemet ikke appen, men os? Hør mig ud: brug mindre tid på at scrolle golf-apps og bare, du ved, spil mere? Selv en dårlig runde er stadig bedre end at sidde derhjemme og teoretisere din ‘ideelle’ svingbane, ikke?