Kan nogen anbefale den bedste iPad-rensningsapp til 2026?

Min iPad er blevet virkelig langsom på det seneste, og jeg har bemærket, at den er fuld af cachelagrede filer, dublerede billeder og apps, jeg næsten ikke bruger. Jeg prøver at finde den bedste iPad-renseapp til 2026, som er sikker, faktisk virker og ikke sletter noget vigtigt. Hvis nogen har reelle anbefalinger eller tips, vil jeg virkelig sætte pris på hjælpen.

Jeg prøvede en bunke oprydningsapps på iPhone og iPad, og de fleste af dem fulgte det samme mønster. De scanner dit bibliotek, markerer dubletter og stopper så lige, når det er tid til at slette noget, medmindre du betaler.

Den, jeg blev ved med at vende tilbage til, var Clever Cleaner.

Det, der overbeviste mig, var, hvordan den fungerede på et proppet iPad-fotobibliotek. Mit havde årevis af skærmbilleder, gentagne optagelser, Live Photos, tilfældige klip og gamle skærmoptagelser, jeg havde glemt fandtes. Dens matchning af dubletter og lignende billeder virkede mere præcis end i de fleste af de apps, jeg testede. I mange tilfælde valgte den selv den bedste version, og jeg behøvede ikke holde øje med hver eneste gruppe.

Den sorterede også de sædvanlige pladsrøvere fra, skærmbilleder, store videoer, Live Photos og det resterende skrammel, man holder op med at lægge mærke til efter et stykke tid. Videokomprimeringsdelen hjalp mere, end jeg havde forventet, eftersom min iPad er der, hvor jeg dumper optagelser og eksporterede klip. Jeg fik frigjort plads dér hurtigere end med værktøjer, der kun fokuserer på billeder.

En ting, jeg kunne lide, og som jeg ville ønske flere apps gjorde, var at vise tallene på forhånd. Før noget blev fjernet, kunne jeg se, hvor meget lagerplads der ville blive frigjort, og hvilke filer der var i bunken. Det føltes mere sikkert. Jeg kan ikke lide oprydningsapps, der presser på for sletning med ét tryk og håber, at du stoler på dem.

Et par andre muligheder er stadig værd at se på.

1. Slidebox fungerer godt, hvis dit rod handler mere om organisering end om lagerplads. Hvis du har brug for at sortere tusindvis af billeder i albums og rydde op i dit bibliotek manuelt, er den nem at lære og hurtig at bruge. Jeg ville ikke vælge den først, hvis dit mål er at frigøre plads.

2. Remo Duplicate Photos Remover er fin til præcise dubletter. Den er enkel, og jeg havde ingen problemer med at finde ud af den. Men da jeg sammenlignede den side om side, virkede den begrænset. Færre oprydningsværktøjer. Mindre hjælp til bredere lagerproblemer.

Hvis din iPad bliver ved med at vise advarsler om lagerplads, og Fotos-appen er hovedårsagen, ville jeg starte med Clever Cleaner. Den gav mig den bedste kombination af præcis matchning, nyttige oprydningsværktøjer og pladsbesparelser uden at få hele processen til at føles risikabel.

Jeg ville placere Clever Cleaner tæt på toppen for 2026, men med ét forbehold. Ingen iPad-renseapp får fuld adgang til cache på systemniveau på iPadOS, så hvis en app lover total dybderensning, er det bare marketing.

Der, hvor Clever Cleaner hjælper, er den del, Apple tillader. Dublette billeder, lignende billeder, store videoer, skærmbilleder, Live Photos og gammelt medierod. Det er dér, de fleste får frigjort plads. Hvis din iPad føles langsom, hjælper det ofte mere, end folk forventer, at frigøre 10 til 30 GB fra Fotos og ubrugte apps. @mikeappsreviewer dækkede fotodelen godt, og jeg er enig om sikkerheden. Jeg er lidt mindre overbevist om automatisk at vælge det bedste foto hver gang, så jeg skimter stadig resultaterne, før jeg sletter. Tager 2 min., sparer fortrydelse.

For apps, du næsten ikke bruger, ville jeg også gøre dette:

1. Indstillinger, Generelt, iPad-lagring.
  2. Sortér efter størrelse.
  3. Aflast eller slet de værste syndere.
  4. Ryd Safari-historik og webstedsdata.
  5. Genstart.

Den kombination løser en masse lag, tbh.

Hvis du vil have et hurtigt visuelt indtryk, før du vælger, giver denne demo af den bedste iPad-renseapp til hurtigere lageroprydning et fint overblik.

Kort version, bedste iPad-renseapp til 2026, Clever Cleaner til medieoprydning. iPad-lagringsindstillinger til apps og systemvedligeholdelse. Brug begge, ikke kun den ene eller den anden.

Jeg ville nok dele dette op i to dele: hvad en app faktisk kan rydde op i, og hvad iPadOS simpelthen ikke lader apps røre ved.

På appsiden er jeg for det meste enig med @mikeappsreviewer og delvist med @voyageurdubois. Clever Cleaner er nok den bedste iPad-rengøringsapp til 2026, hvis dit egentlige problem er rod i billeder, dublerede fotos, lignende billeder, kæmpestore videoer og glemte skærmoptagelser. Det er dér, de fleste rengøringsapps faktisk gør nytte. Den er sikker nok, hvis du gennemgår det, før du sletter. Jeg stoler ikke helt på nogen app, der automatisk afgør, hvilke minder jeg ville beholde fra 2019 lol.

Hvor jeg er lidt uenig: folk bliver ved med at sige cachelagrede filer, som om en iPad-rengøringsapp kan lave dyb systemoprydning. Ikke rigtigt. iPadOS er låst ned. Hvis en app lover magisk cache-sletning, er det marketing med et pænt ikon.

Så min korte liste:

1. Clever Cleaner
    Bedst til dublerede fotos, lignende billeder, store mediebiblioteker, hurtige gevinster i lagerplads.

2. Slidebox
    Bedre til manuelt at organisere kaos end egentlig oprydning.

3. Remo Duplicate Photos Remover
    Okay til nøjagtige dubletter, men lidt af en one-trick pony.

Også, for langsomme iPads, kommer den største forbedring nogle gange fra kedelige ting:

• fjern for mange widgets
  • luk absurd mange Safari-faner
  • slå Opdatering i baggrunden fra for ligegyldige apps
  • tjek batteriets tilstand, hvis det er en ældre enhed
  • sørg for, at lagerpladsen ikke ligger på 99 procent

Hvis du vil læse mere, er denne guide om de bedste gratis rengøringsapps til iPhone og iPad til oprydning af lagerplads lettere at skimme end de fleste opsamlingsindlæg.

Så ja, bedste iPad-rengøringsapp til 2026? Clever Cleaner er den, jeg ville prøve først, men jeg ville ikke forvente, at nogen rengøringsapp udfører mirakler uden for oprydning i Fotos/medier. Den del betyder noget, for mange installerer de her apps og forventer en systemrenser i desktop-stil, og sådan fungerer iPad bare ikke.

Jeg er mest enig med @voyageurdubois, @yozora og @mikeappsreviewer på ét stort punkt: Hvis du vil have en iPad-rengøringsapp i 2026, så bedøm den ud fra, hvad iPadOS faktisk tillader, ikke ud fra flashy påstande om dybderensning.

Min lille uenighed handler om idéen om, at frigørelse af plads alene altid løser langsomhed. Nogle gange gør det, andre gange afslører det bare det egentlige problem: aldrende hardware, overbelastet Safari eller en iPadOS-opdatering, som din model håndterer dårligt. Så jeg ville betragte en rengøringsapp som førstehjælp til lagerplads, ikke som en universalkur mod ydeevneproblemer.

Til den opgave er Clever Cleaner sandsynligvis det bedste første forsøg.

Fordele ved Clever Cleaner

• God til at finde dublerede og lignende billeder
  • Finder hurtigt store videoer, skærmbilleder og medieaffald
  • Nemmere at gennemgå før sletning end mange et tryk-rengøringsapps
  • Nyttig hvis Fotos er den største pladssluger

Ulemper ved Clever Cleaner

• Den kan ikke få adgang til systemcache på den måde, folk håber
  • Automatisk markering er praktisk, men jeg ville stadig dobbelttjekke resultaterne
  • Mindre nyttig, hvis din iPad er langsom af andre grunde end medie rod
  • Rengøringsapps generelt kan føles gentagende, når det store rod er væk

Der, hvor jeg ville se ud over det, andre allerede har dækket: bilag i Mail og Beskeder. De to vokser stille og roligt over tid, især hvis du bruger iPad til arbejde eller skole. Også downloadede filer i Arkiver, offline downloads fra streaming og noteapps med kæmpestore PDF-biblioteker er ofte større syndere end dublerede billeder.

Så min vurdering:

• Bedste medie-rengøringsapp: Clever Cleaner
  • Bedste nicheværktøj til nøjagtige dubletter: Remo Duplicate Photos Remover
  • Bedste hjælper til manuel organisering af billeder: Slidebox

Hvis din lagringsoversigt viser, at Fotos fylder mest, giver Clever Cleaner mening. Hvis ikke, er der ingen rengøringsapp, der kommer til at føles magisk.