Jag råkade av misstag förstöra några viktiga videofiler, och nu går de inte att spela på min Mac. Vet någon vilket videoreparationsprogram som fungerar bäst på Mac? Jag behöver återställa dessa filer omgående. Några rekommendationer eller tips skulle uppskattas mycket.
Okej, titta, att hantera korrupta videofiler kan vara riktigt jobbigt, särskilt när de är superviktiga. Eftersom du använder en Mac och hastighet är viktigt här, kan du prova Smidig Gratis Online Videoreparation. Det är användarvänligt, kräver inte en galen mängd teknisk kunskap, och det är gratis att börja med.
Jag har haft ett liknande panikmoment tidigare, och den här mjukvaran verkligen levererade eftersom den stöder olika videoformat—MP4, MOV, den typen av saker. Den skannar och åtgärdar stora problem som orsakar filkorruption och erbjuder en förhandsgranskning för att se till att det är gjort rätt innan du sparar den reparerade versionen. Och att använda den online betyder att du inte behöver belasta din Mac med ytterligare en app som du kanske aldrig använder igen efter denna kris.
Och underhållstips: Säkerhetskopiera alltid dina viktiga videor för att förhindra framtida hjärtattacker över korrupta filer .
Om jag vore du skulle jag välja Wondershare Reparera det. Jag vet att någon redan nämnt Smart Fri Online Video Reparation, men här är saken—Wondershare har ett ganska robust verktyg som är speciellt designat för videoreparation. Det är inte gratis, men det kommer med en provversion som låter dig reparera några filer för att se om det fungerar för dig.
Wondershare Reparera det stöder en mängd olika filformat som MP4, MOV, AVI och mer. Den bästa delen är dess intuitiva gränssnitt, som praktiskt taget håller dig i handen genom hela reparationsprocessen. Det kan också reparera videor från alla typer av lagringsenheter. Ganska smidigt, eller hur? En annan pluspunkt är dess förmåga att fixa inte bara mindre korruptionsproblem utan även större, inklusive huvudkorruption, ljudproblem och uppspelningsfel.
Och på tal om att säkerhetskopiera dina filer—om du inte redan har gjort det här, är det värt att notera att regelbundet säkerhetskopiera dina filer bokstavligen kan rädda framtida dig från en enorm huvudvärk. Med tanke på hur viktiga dina videor verkar vara, kanske du vill investera i en extern hårddisk eller molnlagring.
Hur som helst, om du vill utforska fler alternativ, kolla in följande länk: Se alla videoreparationsverktyg på Reddit. Några användare rekommenderar olika gratis och betalda lösningar tillsammans med detaljerade erfarenheter, vilket kan hjälpa dig att göra ett mer informerat beslut.